Για τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης

Ακολουθούν προτάσεις για τα συμπτώματα που είναι κοινά στις γυναίκες της μέσης ηλικίας. Θυμηθείτε, πρέπει πάντα να συζητάτε τυχόν ανησυχίες και προβληματισμούς σας με τον γιατρό σας. Μαζί μπορείτε να αποφασίσετε ποιες είναι οι καλύτερες επιλογές για εσάς.

Αλλαγές στη διάθεση

Ορισμένες γυναίκες διαπιστώνουν ότι οι διακυμάνσεις των ορμονών στην προεμμηνόπαυση τους δημιουργούν την αίσθηση ότι είναι εκτός ελέγχου. Οι αναφορές για αυξημένη ευερεθιστότητα, άγχος, κόπωση και κατάθλιψη δεν είναι ασυνήθιστες. Τεχνικές χαλάρωσης και μείωσης του άγχους, όπως ασκήσεις βαθιάς αναπνοής και μασάζ, υγιεινός τρόπος ζωής (καλή διατροφή και καθημερινή άσκηση) αλλά και ευχάριστες δραστηριότητες μπορεί να σταθούν βοηθητικές . Ορισμένες γυναίκες προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης με μη συνταγογραφούμενα προϊόντα, όπως το βαλσαμόχορτο (προσοχή θέλει συμβουλή ειδικού)  ή η βιταμίνη Β6.

Η συζήτηση με τον γιατρό σας για τις εναλλαγές στη διάθεσή σας μπορεί να σας βοηθήσει να εντοπίσετε την αιτία, να αξιολογήσετε την κατάθλιψη και να αποφασίσετε για τις καταλληλότερες παρεμβάσεις.

Ακράτεια ούρων

Η ακράτεια των ούρων είναι μια ανεπιθύμητη συνέπεια της εμμηνόπαυσης. Υπάρχουν πολλές στρατηγικές για τη βελτίωση των διαφόρων μορφών ακράτειας χωρίς φαρμακευτική αγωγή ή χειρουργική επέμβαση. Δοκιμάστε να πίνετε αρκετό νερό για να διατηρείτε τα ούρα αραιωμένα (διαυγή και ανοιχτοκίτρινα) και αποφύγετε τρόφιμα ή ποτά με υψηλή περιεκτικότητα σε οξύ ή καφεΐνη, που μπορεί να ερεθίσουν την επένδυση της ουροδόχου κύστης. Σε αυτά περιλαμβάνονται τα γκρέιπφρουτ, τα πορτοκάλια, οι ντομάτες, ο καφές και τα αναψυκτικά που περιέχουν καφεΐνη. Δοκιμάστε επίσης ασκήσεις Kegel για να ενισχύσετε τους μυς του πυελικού εδάφους και να μειώσετε τα επεισόδια ακράτειας.

Νυχτερινές εφιδρώσεις

Για να ανακουφίσετε τις νυχτερινές εφιδρώσεις εφαρμόστε διάφορες πρακτικές ώστε να παραμείνετε δροσερές ενώ κοιμάστε:

Προβλήματα στον ύπνο

Δυσφορία στο σεξ

Η εμμηνόπαυση συμβάλλει σε αλλαγές στη σεξουαλική ζωή της γυναίκας λόγω της μείωσης της παραγωγής ορμονών των ωοθηκών και μπορεί να οδηγήσει σε κολπική ξηρότητα και μείωση της σεξουαλικής διάθεσης. Για να αντιμετωπίσετε αυτές τις αλλαγές, δοκιμάστε:

Φοβάστε ότι θα χάσετε το μυαλό σας;

Η αλλαγή της διάθεσης, τα προβλήματα βραχύχρονης μνήμης και η δυσκολία σκέψης είναι τα συχνότερα παράπονα από τις γυναίκες της μέσης ηλικίας. Ωστόσο, ενώ πολλά από αυτά τα συμπτώματα αποδίδονται στην εμμηνόπαυση, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη.

Η υιοθέτηση των κατάλληλων στρατηγικών μπορεί να σας δώσει ελπίδα για το μέλλον